środa, 26 września 2012

Lesson 7: Present Continuous - zastosowanie, struktury zdań, określenia czasu.

Link do filmu na YouTube: Lesson 7: Present Continuous.


PRESENT COUNTINUOUS
  1. Zastosowanie:
    • czynności mająca miejsce w danej chwili
    • czynności mające miejsce w teraźniejszości
    • czynności, które będą miały miejsce w niedalekiej przyszłości.
  1. Konstrukcja:
    1. zdania twierdzące:
You are doing your homework at the moment.
    1. pytania:
Are you doing your homework at the moment?
    1. zaprzeczenia:
You aren’t doing your homework at the moment.
     3.  Charakterystyczne określenia czasu:
now, at present, at the moment, today, tomorrow, this morning (week, evening itd.)

Dodowanie końcówki –ing.
Jeżeli czasownik kończy się na –e np. write, odrzucamy –e i dodajemy –ing. (writing)
Jeżeli czasownik kończy się na spółgłoskę, przed którą występuje krótka samogłoska (np. sit, put, swim) podwajamy spółgłoskę i dodajemy –ing.

Ćwiczenia:

1.   Uzupełnij zdania odpowiednimi formami czasowników w nawiasach:
·         Jill _____________________ (make) a cake now.
·         Helen and Tom ________________ (eat) sandwiches.
·         Mum and dad ________________ (watch) TV.
·         Lisa _________________ (do) her homework now.
·         I ____________________ (go) to the cinema tomorrow.
2.   Zdania z zadania 2. Zmień na pytania i przeczenia:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.   Napisz zdania przeczące wstawiając czasowniki z ramki w odpowiedniej formie czas Present Continuous.
do        listen            work                  enjoy               expect            travel
·         Derek looks bored with the party.=
______________________ himself at the party.
·         We haven’t invited anyone for tomorrow. = ___________________ any guest tomorrow.
·         It’s Sally’s day off today. = _______________________today.
·         The train is terribly slow! = We____________________ very fast.
·         It’s the third time you haven’t heard my question! = __________________________ to me again!
4.   Napisz pytania do podkreślonych informacji:
·         They’re leaving on Friday._________________________________________
·         We’re staying at my aunt’s house. ________________________________
·         I’m talking to Mary. ______________________________________________
·         She’s waiting for her sister._______________________________________
·         We’re listening to the radio._______________________________________
·         He’s flying to Paris tonight. _______________________________________

Odpowiedzi:

1.     Uzupełnij zdania odpowiednimi formami czasowników w nawiasach:
·          Jill is making a cake now.
·          Helen and Tom are eating sandwiches.
·          Mum and dad are watching TV.
·          Lisa is doing her homework now.
·          I am going to the cinema tomorrow.
2.     Zdania z zadania 2. Zmień na pytania i przeczenia:
·          Is Jill making a cake now? Jill isn’t making a cake now.
·          Are Helen and Tom eating sandwiches? Helen and Tom aren’t eating sandwiches.
·          Are Mum and dad watching TV? Mum and dad aren’t watching TV.
·          Is Lisa doing her homework now? Lisa isn’t doing her homework now.
·          Am I going to the cinema tomorrow? I’m not going to the cinema tomorrow.


3.     Napisz zdania przeczące wstawiając czasowniki z ramki w odpowiedniej formie czas Present Continuous.
do        listen            work                  enjoy               expect            travel
·          Derek looks bored with the party.=
Derek isn’t enyoing himself at the party.
·          We haven’t invited anyone for tomorrow. = Aren’t expecting any guest tomorrow.
·          It’s Sally’s day off today. = Sally isn’t working today.
·          The train is terribly slow! = We aren't travelling very fast.
·          It’s the third time you haven’t heard my question! = You aren’t listeninig to me again!
4.     Napisz pytania do podkreślonych informacji:
·          They’re leaving on Friday.When are they leaving?
·          We’re staying at my aunt’s house. Where are you staying?
·          I’m talking to Mary. Who are you talking to?
·          She’s waiting for her sister.Who is she waiting for?
·          We’re listening to the radio.What are you listening to?
·          He’s flying to Paris tonight. Where is he flying tonight?

2 komentarze:

  1. W jednej odpowiedzi do zadania 3 jest chyba błąd logiczny :D
    jest "The train is terribly slow! = We are travelling very fast." - a chyba powinno być 'We are not travelling very fast.' ? ;>

    OdpowiedzUsuń
  2. W zadaniu 2, w tytule wkradł się błąd ;-) Chyba powinno być z "Zdania z zadania 1", bo co jak co, ale z pustego to i Salomon nie naleje :-D Chyba, że to zadanie na kreatywność. Stworzyć coś z niczego xDD

    OdpowiedzUsuń